Po tramwaju na Swojczyce Wrocławskie Inwestycje mają podpisaną także umowę z wykonawcą węzła przesiadkowego na skrzyżowaniu Drobnera – Dubois. W tym przypadku prace mają ruszyć jeszcze w 2025 roku.
Po kilku miesiącach względnego inwestycyjnego spokoju, mieszkańcy Wrocławia znów muszą szykować się na utrudnienia. Na Nadodrzu powstanie nowy węzeł przesiadkowy, co spowoduje wstrzymanie ruchu tramwajów na ulicach Drobnera, Łokietka, Chrobrego czy na Mostach Uniwersyteckich.
Półtora roku utrudnień dla pasażerów MPK Spółka Wrocławskie Inwestycje kilka dni temu podpisała umowę z wykonawcą prac budowlanych. To
firma Pro-Tra Building, która zaproponowała kwotę 41,6 mln zł. I tutaj warto wspomnieć, że nie była to najtańsza oferta, bo tą złożyła Skanska (39,9 mln zł). W budżecie WI zarezerwowanych zostało blisko 58 mln zł.
Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na przeprowadzenie prac budowlanych. W przypadku omawianej dzisiaj inwestycji, tak powinna zakończyć się do pierwszego tygodnia kwietnia 2027 roku.
Jakie założenia dla przebudowy skrzyżowania Drobnera – Dubois we Wrocławiu? Budowa nowego węzła obejmie
ul. Drobnera (odcinek od Cybulskiego do Łokietka) i ul. Dubois (odcinek od Drobnera do Pomorskiej) oraz fragmenty ulic przylegających, czyli Cybulskiego, Śrutowej i Rydygiera. Prace prowadzone na nich będą obejmować wymiany podbudowy i nawierzchni jezdni, torowiska tramwajowego, wymianę oświetlenia ulicznego, przebudowę dróg rowerowych oraz nasadzenia zieleni.
Zmiana geometrii jezdni pozwoli na wygospodarowanie miejsca na dwa szerokie perony przystankowe na ul. Drobnera. Oznacza to, że najwęższy przystanek we Wrocławiu wkrótce przejdzie do historii. Taki przydomek zyskał przystanek tramwajowy "Dubois" na wysokości posesji nr 10 i 12. Co więcej, wjadą tam autobusy, co ułatwi przesiadanie się pomiędzy różnymi liniami.
Na pewno na utrudnienia muszą naszykować się pasażerowie MPK. Przez większość trwania inwestycji nie będą kursować tramwaje. Natomiast ruch kołowy, w tym autobusów MPK, ma się po jednym pasie w każda stronę. To na pewno spowolni poruszanie się w tej części Nadodrza. Szczegóły tymczasowej organizacji ruchu będą jeszcze ustalane i przed wprowadzeniem konsultowane z Radami Osiedli.